Użytkowanie Karty
Na Krośnieńskiej Karcie Miejskiej można równocześnie zapisać maksymalnie 2 różne kontrakty. Karta może być nośnikiem:
- biletu okresowego (lub bezpłatnego),
- elektronicznej portmonetki, na której są środki do wnoszenia opłat za jednorazowe przejazdy autobusami MKS.
Karta może być zapisana jako bilet: normalny, ulgowy lub bezpłatny. Zaletą biletów zapisywanych na karcie spersonalizowanej jest to, że w przypadku przysługującego prawa do ulgi przy okazaniu dokumentu uprawniającego do zniżki na etapie personalizacji karty, ulga zostaje zapisana na karcie, a pasażer nie jest zobowiązany do przedstawiania poświadczeń do ulgowych przejazdów podczas kontroli.
Doładowanie Krośnieńskiej Karty Miejskiej
Zakup biletów miesięcznych lub zasilenie Elektronicznej Portmonetki jest możliwe u kierowców w autobusach MKS, a także w punktach doładowań na terenie miasta:
- Kasa MPGK, ul. Fredry 1,
- biletomaty zlokalizowane na przystankach: Dworzec, Grodzka Kino i Szpital Wojewódzki.
oraz przez internet za pomocą serwisu EBILET (ebilet.mks-krosno.pl)
Doładowanie przez internet - serwis EBILET
Aby doładować KKM przez Internet, należy:
- Zalogować się na swoje konto podając numer podsiadanej karty oraz hasło nadane podczas rejestracji karty
- Przejść do zakładki: Doładowanie karty
- Wybrać rodzaj biletu (bilet terminowy lub elektroniczna portmonetka)
- W kolejnych krokach wybrać parametry doładowania / biletu:
- bilet okresowy:
- bilet normalny / ulgowy
- rodzaj trasy (sieciowy lub liniowy)
- początek ważności (miesiąc kalendarzowy)
- elektroniczna portmonetka:
- kwota doładowania w przedziale od 35,00 zł do 200,00 zł
- bilet okresowy:
- Opłacić należność za sprzedaż biletu terminowego lub doładowanie elektronicznej portmonetki.
W celu zakończenia operacji, po opłaceniu biletu/doładowania, należy przenieść dane transakcji na kartę:
- w pojeździe za pośrednictwem kasownika - na kasowniku należy dwukrotnie nacisnąć przycisk 3 oraz niezwłocznie umieścić kartę w specjalnej kieszeni kasownika
UWAGA:
Kasowanie Krośnieńskiej Karty Miejskiej
Rejestrowanie przejazdu następuje poprzez zbliżenie karty do kasownika po wejściu do autobusu, które zostaje potwierdzone komunikatem: Zarejestrowano wraz z wyświetleniem daty, do kiedy bilet jest ważny i pojedynczym krótkim sygnałem dźwiękowy. Rejestrowanie przejazdu jest obowiązkowe zarówno dla pasażerów korzystających z biletów miesięcznych, jak i kart uprawniających do przejazdów bezpłatnych.
W przypadku korzystania z elektronicznej portmonetki na wyświetlaczu kasownika pojawi się komunikat: Zarejestrowano oraz ilość pozostałych środków do wykorzystania. Bilet został skasowany.
Zwielokrotniony sygnał dźwiękowy oznacza, że karta jest nieważna lub uszkodzona. Na wyświetlaczu pojawi się komunikat: Bilet okresowy nieważny. Należy wtedy niezwłocznie zakupić bilet jednorazowy u kierującego pojazdem. Jeżeli masz pewność, że posiadasz ważny bilet, a nie możesz skasować karty lub odczytasz inny komunikat niż "ZAREJESTROWANO", zgłoś ten fakt u kierującego pojazdem.
Ewentualne reklamacje dotyczące nieprawidłowości działania karty można składać w siedzibie MKS w Krośnie przy ul. Fredry 1A.
Sprawdzanie ważności biletu elektronicznego
- Na kasowniku naciśnij przycisk oznaczony cyfrą 3.
- Po zwolnieniu przycisku zbliż kartę do miejsca wskazanego na kasowniku.
- Na wyświetlaczu kasownika elektronicznego zobaczysz datę, do kiedy bilet jest ważny lub w przypadku elektronicznej portmonetki pozostała kwota do wykorzystania.
UWAGA: Karty, na których jest zapisany bilet ulgowy, bądź bezpłatny z określonym terminem ważności uprawnienia do przysługującej ulgi wymagają uaktualnienia (przedłużenia ważności uprawnienia).
Np. w przypadku uczniów uprawnienie do ulgi jest zapisywane na karcie zgodnie z ważnością legitymacji szkolnej. Tak więc raz w roku należy przedłożyć w siedzibie Spółki MKS kartę i ważną legitymację na kolejny rok szkolny. W przypadku nie dopełnienia tej formalności po przekroczeniu daty ważności uprawnienia do ulgi zapisanej na karcie, dalszy zakup biletów będzie niemożliwy.